söndag 25 september 2011

Blanketter till fack och lack

Blankett. Smakar på ordet.
B-l-a-n-k-e-t-t med dubbla teeen. Det smakar torrt, papper, lite bläck och sånt där klister som man slickar på klistermärken och kuvert.
Jag fyllde i en här om dan, när jag skulle byta fackförbund, och det var skönt. Blanketter är så strukturerade, ett fält för varje ord i bestämd och pedagogisk ordning. Och jag måste anstränga mig och skriva fint, med en fin penna. Det är befriande, i jämförelse med att krafsa kråkfötter i ett slappt spiralblock.

Annars så målar jag bord. Slipade det i veckan med min nya rundslip, det gick fort och var dammigt. Sen betsades skivan, benen målades och till sist skall det lackas. Och sättas på hjul, min briljanta idé för att höja allt från barnbordshöjd till vuxenbordshöjd. Det blev ruffigt, industriellt och jävligt snyggt måste jag säga. Björn ba "det är klart över förväntan. men precis som jag hoppades". Så, om du har en dröm om att köpa ett billigt bord med hemmafixponetnial, det kan lyckas även för dig!

Annars är allt bra. över förväntan, men precis som jag hoppades!



Timbuktu – Allt grönt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar