onsdag 16 juni 2010

I sena timmen

Såja. Då var den dagen avverkad
har jobbat, och är fortfarande uppe!! Sent för att vara mig, måste jag säga. Har nördat Sims Drömjobb, som är lite av en besvikelse. Inte spelet i sig , men det verkar otroligt buggigt och felande. Har stört sig vid varje sparning och avslutning, funderar därför på att bojkotta skiten.
Har även skrapat ihop två kartonger med skor inför flytten, och då är vinterstövlarna i källarn. Även om jag är ledig resten av veckan känns tiden knapp. Inför flytten, alltså.
Det jobbigaste blir köket. Att packa in alla glas, och så. Tidskrävande och pyssligt. Dessutom har jag så mycket skit i skåpen, gamla matlådor och dylikt, som ligger och skräpar med borttappade lock. Appropå matlådor glömde jag en på jobbet idag, typiskt. Undrar hur lång tid det tar innan nån skriver ett argt mejl att lådorna ska bort inom en vecka annars slängs det i plaståtervinningen. Ingen skit på dom som vill ha ordning och reda, men lite lustigt är det.

Appropå cyklar (som jag sett många idag) har jag nästan glömt bort att min står upp och ner i vebo'n i väntan på omlackering. Den får hämtas efter flytten. Och appråpå flytten, så måste jag fundera hur det ska gå att backa med släpvagnen på min nya hemadress. Risken är att jag kommer att få göra det, och risken är att det kommer att gå åt skogen. Risken är att jag vid hämtningen av släpet måste stanna till på Nordichallens parkering och tjuvträna på att backa runt några hörn innan. Och när jag en gång för alla lärt mig att backa redigt med släp, och genomfört denna flytt utan inringd körhjälp, kommer jag att vara mäkta stolt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar