tisdag 26 april 2011

Påsklov, kunde jag tro ja

Det är bråda dagar på Fjäl.
Igår skruvade Han på den sista taktassen på första sidan, medan jag slet vidare med stenarna.
Vår kära granne kom med grävskopan och forslade bort det sista, och gafflade dessutom upp en typ 300 kg tung betongklump. En granne med traktor är en riktig bonus.
Så är rätt mör efter gårdagen. Idag var det dags för att kratta bort några hunda kubikmeter löv som tyvärr blev kvar i höstas. Inte en bra kombo med träningsvärk.

By the way, vart har alla töntiga fotoautomater tagit vägen? Fanns ju lite här och där för 10-15 år sedan. Jag behöver nämligen ha " 2 passfoton" med mig till TAPIL imorgon. Hittade endast ett gammalt från körkortaförnyelsen, så behövde onödigt nog ta nya. Mitt mål var att slippa åka till stan (hövva vad jobbigt) och fick efter genomsökning av Birsta ta bilderna på Audio Video.
Men som sagt, fotoautomater. Där man trängdes med kompisar och tog bilder tillsammans. 1-2-3-4 tandköttsfliiiin 1-2-3-4 tjockisfejja 1-2-3-4 pussmun och sista valfri.
Vart tar man sådana kort nuförtiden? Gör man det? Var det bara ett nittiotalsfenomen? Om ens det?

Bilden vart sådär. Lite grådassig. Tur att man inte kommer in på utseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar