söndag 16 oktober 2011

en solig söndag så det så

Igår vare fest, och det känns. Istället för att få saker gjorda ligger jag segt i soffan och funderar på just dessa ting som skall tas itu med. Med reservation för andra utsvävningar om livet i allmänhet, saker som kan bli bättre eller sämre. För närfarande är jag med glad över att jag omsorgsfullt tvättat bort sminket igår innan jag lade mig. Annars blir det ju lätt att man lätt sköljer med lite vatten och torkar så gott det går med en sträv handduk.
Själva uppvaknandet och de första timmarna blir så mycket enklare, inget kletigt i ögonvrån och skavande under ögonlocken.

Men likt förbaskat blir inget gjort. Så jag skriver här i stället. Vad ska då bli gjort?
Jo, det är högskoleprov nästa helg till exempel. Ja, nu har jag tagit tjuren vid hornen. Insett att det kanske blir den enklaste eller till och med enda vägen in på högskola. Mycket står på spel, därav nervositeten. Och i sin tur förberedelserna, vilka jag inte har så mycket emot. Det är rätt intressant att börja botanisera i svåra ord, krångliga texter och sist men inte minst försöka slipa på det matematiska tänkandet som inte blivit använt sen Fysik B eller nått. Det är det sistnämda som är svårast, jag är alldeles för hafsig och har inte tålamodet.

Sen har jag nått prov på fredag, i Etik och Livsfrågor tror jag. Om resonemangsmodeller, som också det är intressant men ibland lite komplicerat. Så, nu har jag skrivit det... såååå.. då är det väl dags då. Ta ett stort glas vatten och ba sätta igång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar