fredag 21 maj 2010

En annan fredag

Med helt andra förutsättningar än den förra. Det var varit full rulle hela veckan, med körträning, hästar, konsert, och jobb såklart. Så nu är jag redigt trött. Även om allt varit kul så har jag inte varit hemma en enda kväll. Nu snabb-tvättar jag på två timmar eftersom underkläderna är slut igen. Som tur var hade jag lagat matlåda för hela veckan förra lat-helgen.

Imorgon blir det Akademisk Ridkonstkurs i Gårdtjärn, sedan ut på ön och därefter till Nedansjö för att laga bilen och cykeln... Det känns som alldeles för mycket på en helg just nu. Min sneda visdomstand har nu börjat värka, som satan. Tandköttet är som ett öppet sår, och smärtan går ner i halsen. Inte så trevligt. Men har blivit placerad på väntelistan för att operera bort den, ja, den ska opereras bort. Den sitter så krångligt till så den måste delas på två och plockas ut bit för bit. Under tiden ska jag få lugnande och massvis med bedövning. Men innan dess ska en lagning göras om, som dom tydligen inte lyckades så bra med i Stöde. Just längtar jag på tå tills skiten längst bak i min käke ska ut, och tackar högre makter för att jag skrev på den där tandvårdsförsäkringen förrföra året, vilket gör att jag kommer billigt undan dessutom!

Appropå ekonomi, jag kollade internetbanken idag och Ica och Coop står mest på kontoutdraget, det dyraste som inhandlats är däcken. Faktum är att jag inte har handlat ett endaste plagg denna månaden, utom på second hand då. Hur gött är inte det? Här semestersparas det, så in i helvete.

Appropå semester, så har jag hittat en bra vecka där jag ev kan åka till London i höst. Om jag har råd, det vill säga. Och om jag tar mod till mig och vågar flyga igen, förstås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar