fredag 14 maj 2010

En fredag i mitt liv

Jag blir väckt av lilla Saga vid halv 6. Hon tycker att jag ska komma till hennes rum och titta på leksaker, men ger sig snart när inget gensvar ges. Somnar förvirrat om, och blir väckt nästa gång halv 8 av Zeldas vassa klor o mina mjuka tår. Jag skriver högt och sparkar iväg katten, rullar in fötterna i täcket och somnar om. Blir väckt, för sista gången, 8.15 av vårdcentralen som ska skriva ut nya allergimediciner inför sommaren. Sen tittar jag på nyheterna och ligger och grubblar, för att slutligen kliva upp och äta rostade mackor med marmelad!!
Cyklar hem, har av okänd anledning sjukt ont i knäet, diskar, packar i några böcker och vinterskor i flyttkartonger, ligger och grubblar lite till.
Sen blir det peeling, hårinpackning, ansiktsmask. Jag fönar håret fint, lockar det, smörjer in mig och noppar ögonbrynen. Åker bilen till Ica, eftersom det strejkande knäet gör att cykling inte kommer på tal. Från månadens Buffé-utskick har jag fått 20% rabatt på bland annat Keso och Ben & Jerry's så blir det inhandlat, bland annat. Jag pallar upp kuddar i huvudändan i sängen, klär av mig det mesta och sätter mig bekvämt med lite glass i en skål och ett stort glas vatten bredvid. Och så var den dagen gjord, en dag utan mening kan tyckas, men är det inte just sådana som man längtar efter en stressig/tröttsam/axelvärkig/godissugen/långbilskörning/dragit-hästskit-på-skottkärran-hela-dagendag ? Jo, visst är det det.
En dag där man inte kräver mer än att det mest nödvändiga ska uträttas, och resten är en bonus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar