fredag 7 maj 2010

Inredningsdrömmar

Hihi. Det låter så fjåsigt. Som nått Shabby Chic-wannabeinlägg. Men vad är fjåsigt för ord, egentligen? Nått mellanting mellan fisig och fjantig kanske. Men visste inte vad jag annars skulle ha för rubrik, för det är inredningsdrömmar det handlar om.

Jag funderar över hur min framtida bostad ska se ut. Det blir ommålning, den saken är klar. Målning för att jag är både snål, lat och fullständigt okunnig vad gäller väggtapetsering. För tillfället är sovrummet mörkt bajsbrunt, och i vardagsrum och kök lyser det som en solbränd gris så att säga. Det lutar åt att sovrummet blir grått av något slag, antaligen lite mörkare. Vitt i vardagsrummet. Och det lilla köket, det ska om jag får som jag vill, bli turkost!!

I sällskap av min kära mor var vi där igår och mätte, och det gick galant. Ska höra med nån som vet hur mycket färg som sedan kommer att behövas. Sen äre ba o rolla på'n.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar