söndag 9 maj 2010

En sån dag

Har varit en sån härlig dag. Bara självförverkligande, inga måsten och jobbigheter.
Blev först sovmorgon, lite glass på det och sen for jag iväg för att köpa lite sprayfärg till cykeln.. Planerar nämligen att slipa bort det resterande av färgen på ramen och spraya på nytt på nått sätt. Helst utan att plocka isär alla delar. Får se hur jag går tillväga. Var så svårt att bestämma sig där inne på Biltema vilken färg det skulle bli. Fanns inga snygga. Jag tänkte mig nån gammelvit-aktig färg. Men kom sedan på att låset och korgen är svarta, och svåra att spraya om. I slutändan blev det skittråkigt, grått till ramen och svart till det andra. Tråkigt - eller stilrent? Det beror på hur man vill se det kanske.
Därefter hämtade jag ut lite allergimediciner, på tiden nu det. Vaknar allt som oftast svullen i ögonen och snuvig. Sist men inte minst (men definitivt roligast) blev trippen på plantagen. Jag armbågade mig fram mellan floristfantaster och diverse pensionärer. Nja, inte riktigt, men träffade på ett par skåningar borta vid pelargonerna. Jag spanade efter några rediga, och upptäckte snart att en annan fått syn på samma. Hon skyndade sig åt det hållet, och jag gav upp och tog plats i mitten på bordet och kollade vidare.
Och även om blommorna vid mig bara var gröna med några knoppar här och där, så hade de grova stammar och många förgreningar. Och det förstod snart min motståndare, vars make, som också lagt märke till dessa guldklimpar, kommenterade detta och sa att man kan ju inte bara kolla på de blommande blommorna, utan på stammen på växten och ta de som såg tätast ut. Vid det laget hade jag redan plockat på mig de bästa, som både var täta och härliga, men också med båda blommande blommor och knoppar på g... WIN!!
Blev i slutändan 3 st, som jag planterade om hemma och dessutom tog några sticklingar från. Får se hur de reder sig. Jag gjorde det mer för sakens skull än i hopp om att få fram nått.

Därefter blev det stallet och sedan revy, som definitivt lagt mina eventuella extra livsår på plussidan. Nu ska jag med gott samvete ta sovmorgon, sedan fundera ut hur jag ska göra med den dära cykeln. Allt är frid och fröjd, med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar