söndag 23 maj 2010

Med datorn på magen

Just nu sitter jag, nydushad och röd på näsan, med datorn och tänker tillbaka på en förträfflig helg.
Blev ju kurs igår, och en mycket lärorik sådan. Jag har främst fått upp ögonen för unghästträning, och ska verkligen fördjupa mig i det ämnet :) Det är så intressant hur fort hästar lär sig, och hur man med hjälp av hästens naturliga beteende kan leka fram rätt rörelser.
Även Åskan, som fyllde 13 förra veckan, skötte sig exemplariskt. Igår blev det galoppfattningar, som blev levad-explosiva, och en liten (visserligen oplanerad) Capriol när hästkompisen Sir Louie lämnade padocken. Bara bra, helt enkelt!

Sedan blev det ön, slirade ut med skrangelgolfen lagom till den godaste middagen jag förtärt på plast-tallrik, grillad älgstek, muurikka-stekt potatis och mörkelsås, och ett glas rödvin som pricken över iet. Jag delade sovrummet med mormor, och när man har två (visserligen på olika ljudnivå) snarkare i ett och samma rum är det en hård tävling om vem som har lyckan att somna först. Efter någon halvtimmes korsordslösande i det mer och mer skumma ljuset var det däremot inte svårt för någon av oss att somna, och jag har inte sovit så bra på länge. I en sommarstuga utan värme, på en lagom mjuk madrass och ett svalt sommartäcke att rulla in sig i. Vågornas gungande symfoni som ackompanjemang och det svaga ljuset från en sol som längre in på sommaren knappt går ner.

Nu när jag sitter i min etta på tredje våningen i ett hyreshus med kalla cementväggar och en väg utanför där bussen går förbi, och behåller den tidigare nämnda känslan av lugn.
Så, godnatt gott folk. Det är en dag imorgon också

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar