tisdag 27 april 2010

Däckar om

Idag gjorde jag en hejdundrans bra affär. Skulle kolla på sommardäck, ett projekt som blivit något utdraget på tiden, men som idag tog fart på nytt. Stack med Papi på Linds bilgummi där vi först blev erbjudna några nya för 800 styck, och efter några sekunders tystnad pekade bilmekarkillen (som hade armen i mitella) på en hög nya Michelin och sa att jag skulle få dom för två papp. Dom var lite bredare än de andra, riktiga värstingar!!
Glad i hågen rullade jag in mina gamla för skiftning och allteftersom de blev klara lastades de in i kofferten, men så kommer en annan av killarna och hissar upp bilen min och börjar byta. Juste, tänkte jag och kunde inte låta bli att le. Är jag inblandad i en affär på bilfronten går det alltid bra, bra som bara den. Men jag är lättcharmad. En tidigt infångad kund, en viktig marknadsandel.
Sen kommer en tredje och byter av. Dom flörtade in sig som fan helt enkelt.
Så nu är det klart för denna gången... Och jag kan aldrig mer säga nej till Linds bilgummi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar