torsdag 8 april 2010

När bitterheten vände

Blev lite modstulen sådär i förra inlägget. Jag är inte upprörd över summan i sig. Det är principen. Att jag betalat extra och måste betala extra igen. Tänk människor som lever 500 över sina tillgångar per månad pga skatteverket och sedan blir utan semesterpengar. Varför kan det inte bara fungera?

Sedan blev jag galen. Budade 900 för en väska på tradera. Förlorade, som tur var. Ville mest bara trigga upp priset, och på tre minuter höjdes det från 560 till 910 tack vare mig. Således borde jag få tröstpresent av säljaren, tycker jag!

Leran på vägen i Gårdtjärn fick nästan ner mig och golfen i diket, det regnade lite. Inte de bästa förutsättningarna så att säga.
Men - en drastisk vändning skedde. Jag satt upp på Åskans breda rygg i den blöta sadeln som borde gett mig urinvägsinfektion. Sedan gjorde jag allt! Öppnor, slutor, snabba övergånger, travövergångar i fin samling och (i min fantasivärd)i perfekt balans.
Och jag blev så förbaskat lycklig. Allt slit har faktiskt lönat sig.

Dagens andra triumfkort var att min lilla cykel som stått i cykelförrådet hemma hos mamma sedan 3 år tillbaka mirakulöst står kvar. Jag har befarat (och ibland småhoppats) att den ska bli stulen eller slängd vid städningen av förrådet. Bromsarna krånglar, växlarna är helt ur funktion och den torde vara lite för liten för mig nu. Jag fick denna cykel i femman, och då nådde jag precis ner till tramperna. Men det står alltså kvar. Säkert med tomma däck, men ändå. Jag ska skicka in den till cykelnisse för lite TLC och sen blire åka av!!

Efter denna underbara kväll kan jag inget annat än att vara en lycklig människa. Inte bara för min egen glädje, utan mina vänners lycka och av deras blotta närvaro i mitt liv. Det är jag så oerhört tacksam och glad för.
Lycka, glädje och tacksamhet får sammanfatta denna dagen.
Puss och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar