tisdag 13 april 2010

Matlagningsdags














Ikväll har jag lagat två tacopajer av olika typ, så det ska bli lite variation i matlådan. hehe.
Inhandlade en ny cykel idag. Ska sälja den andre, den är nog för liten ändå. Också blir det en för dyr affär att fixa växlar och bromsar, så slog på stort o köpte en begagnad makapär med fotbroms och tre växlar den här gången.
Svor och spottade när jag monterade det nya ramlåset på den, men efteråt kände jag mig väldigt händig. Att skruva och dona själv inger en befriande känsla.

Ikväll har jag haft en stor klump i magen. Jag hatar verkligen att jobba natt, och imorgon ges schemat för helgen där jag kan behöva jobba natt, spannet är så brett som 13.00 - 06.00. När jag insåg att jag på måndagen efteråt skall ha tredagarskurs på jobbet från 8.00 - 16.30 fick jag lite smått ångest. Att återställa sig efter en natthelg är inte lätt, och en omöjlighet på, ja, inte ens en hel ledig dag. Jag känner tröttheten komma krypande bara av tanken, och det känns oerhört bakåtsträvande att jobba på det viset när jag samtidigt får broschyrer om sömn för att få ordning.

Suck.. nu ska jag i alla fall läsa den, verkligen ta till mig det som står och leva som jag lär. Och lämna mina bästa tips här :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar