fredag 16 april 2010

Morgonstund

Börjar sakta men säkert förvandlas till en pensionär.

Skulle jag ha tänkt ja, om jag inte läst min sömnbroshyr flitigt. Jag misstänker att mina sömnproblem grundar sig lite i en dröm om att kunna sova 10 timmar varje natt och på så vis lösa alla livets problem. Jag minns tillbaka på mina tonårsdagar när sängliggande fram till lunch var en självklarhet. I själva verket kan det tydligen räcka med 6 timmar för vuxna . Därav mitt pensionärsaktiga beteende.

Jag somnar, om jag är trött, strax efter 22, men oftast efter 23. Vaknar 07.00 av solens värmande strålar och vill inte ens ha sovmorgon. Istället kliver jag upp och stryker lite kläder och kokar ägg. Nynnar på Fritiof och Carmencita. Och njuter av min energi och entusiasm!!

Igår bakade jag och systra mi kanel och sockerbullar, det blev i alla fall 80 stycken. Det ska bjudas ikväll på den öppna körövningen. Be there, enjoy the veggie-soup and the joyful songs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar